اختراع توربین، تولید برق ازدستگاه گرد باد ساز
نوشته شده توسط : آرا نیرو

افتخار آفرینی جدید در استان اردبیل شهر خلخال یک مخترع ایرانی موفق به اختراع دستگاهی برای تولید گرد باد با توان بالا برای تولید برق با استفاده از نیروی باد ساخته و آن را در اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت رساند.

سازنده و مخترع توربین تولید گرد باد و برق بادی بیان می کند: دستگاه چند منظوره الگو گرفته از گرد باز ساز خود را پس از چند سال تلاش و آزمایش و تجربه ساخته و موفق به ثبت این دستگاه در اداره بت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

وی افزود: این دستگاه تولید برق نمونه داخلی و خارجی ندارد و برخلاف توربین های معمول بادی با بهره وری از نیروی جنبشی باد و تبدیل آن به انرژی الکتریسته در هر جهت وزش باد کارد کرد داشته و در سرعت های 3 تا 12 کیلومتر در ساعت باد به خوبی کار و برق تولید می کند.
*استفاده از دستگاه گرد باد ساز برای تولید برق سالم

او با بیان اینکه دستگاه تولید برق از باد مصارف مختلف ، صنعتی ، کشاورزی و دریایی بویژه چراع های راهنمایی و رانندگی در جاده های فاقد برق پایدار و منطقه ای دارد، اظهار داشت: استفاده از این دستگاه برای تولید برق سالم بدلیل هدایت گرد و غبار هوا به یک سمت در زمان کارکرد ، موجب پاکیزگی هوای آلوده به ریزگردها و پاکسازی گرد و غبار هوا نیز می شود.

وی ادامه داد: هزینه های تولید این دستگاه به مراتب کمتر از هزینه تولید و ساخت توربین های بادی امروزی بکار گرفته شده در سیستم تولید برق کشور بوده و هزینه نگهداری آن نیز یک دهم هزینه های نگهداری دستگاه های تولید برق امروزی متداول است.
*تولید انبوه دستگاه گرد باد ساز در مسیر ایجاد اشتغال

عابدی افزود: از زمان ثبت اختراع خود به صورت رسمی در اواخر بهار امسال تاکنون هیچ حمایتی از وی برای تولید انبوه این دستگاه از سوی مسئولان ذی ربط نشده و در صورت حمایت های مای و معنوی قادر است این دستگاه را به تولید انبوه رسانده و یا دستگاه های بزرگتر از این نمونه کوچک را برای تولید برق انبوه و به عنوان تجهیزات تولید برق سبز ساخته و در مسیر ایجاد اشتغال ، تولید صنعتی و رونق اقتصادی جامعه قرار دهد.

 

اختراع توربین، تولید برق ازدستگاه گرد باد ساز





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: